Dewaele bundelt binnenkort zijn krachten met Turner, Van der Build, De Syndic, De Patrimonie en Build & Boost.

Klik hier voor meer info

A day in the life of… An Hermans!

De kans is groot dat je An al weleens hebt gezien.  Maar wij stellen ze ook nog eens graag op een andere manier aan je voor. Want weet jij hoe zo’n dag in het leven van een balieverantwoordelijke er eigenlijk uitziet? 

Wij liepen deze week mee met An: verantwoordelijke administratie en publiciteit bij Dewaele Oostende en Middelkerke.

6.30 - De wekker gaat

De wekker gaat onverbiddelijk af om halfzeven. Iets vroeger dan nodig, maar op deze manier kan ik rustig wakker worden en uitgebreid mijn tijd nemen vooraleer de dag écht start. Wanneer ik zelf uit de douche en aangekleed ben, maak ik mijn kinderen wakker.

Rond 7.15 zitten we met z’n allen rond de keukentafel voor het gezamenlijke ontbijt: iets wat ik superbelangrijk vind om elke ochtend te doen. Zo hebben we al op z’n minst één moment per dag tijd voor elkaar gemaakt – ook op de drukste dagen! Wanneer ik zelf gegeten heb, maak ik de brooddozen klaar, leeg ik de vaatwasmachine en rond ik nog wat kleine huishoudelijke taakjes af – totdat het tijd is om naar school te vertrekken.

8.00 – De kleinste naar school brengen

Het is tijd voor mijn ‘kleinste spruit’ om naar school te vertrekken, dus we fietsen samen de deur uit. Nadat ik hem aan de schoolpoort heb afgezet, heb ik nog eventjes tijd vooraleer ik op kantoor moet zijn, dus ik passeer nog langs thuis om de laatste taakjes te doen: de job van een moeder is nooit gedaan, nietwaar?

9.00 – Start van de administratieve werkdag

Ik kom aan op kantoor en begin meteen aan mijn werkdag, die vandaag voor de volledige 100% uit administratieve taken bestaat. Eerst: orde scheppen! Dat doe ik door te starten met de afhandeling en verdeling van de mails die binnengekomen zijn. Wanneer mijn mailbox weer leeg en volledig afgewerkt is, ga ik naar de iets klassiekere variant van deze taak… Het openen en verdelen van de binnengekomen (papieren) post.

Vervolgens bekijk ik de nieuwe dossiers die opgestart moeten worden – en besteed ik de rest van mijn voormiddag aan het opvragen van de nodige documenten om deze op productieve wijze te kunnen afwerken. Dit gaat bijvoorbeeld over opvragingen bij de notaris en de syndicus, maar ook over het opsturen van boekjes naar de huidige eigenaars.

12.30 – Middagpauze!

Ik ga met mijn collega’s rond de tafel zitten om samen te lunchen: hét ideale moment om mekaar weer helemaal op de hoogte te brengen over alles wat er gebeurd is, en gewoon een beetje gezellig te kletsen. Tijdens onze middagpauze staat ook altijd het nieuws van 13u op: zo zijn we allemaal helemaal mee met de actualiteit.

14.00 – Administratie rust niet!

Na de lunch vlieg ik er weer volledig in! Tijd om de gelden die binnengekomen zijn op de derdenrekeningen verkoop, verhuur en beheer te checken. Deze boek ik vervolgens weg, zodat ik de facturen kan opmaken – en elk dossier netjes en tijdig afgewerkt kan worden.

Wanneer dit afgerond is, bekijk ik alle panden die deze week door middel van wat extra publiciteit in de kijker gezet worden. Wanneer ik ze allemaal verzameld heb, geef ik ze door via de juiste kanalen.

Uiteraard zit ik niet heel de dag alleen aan mijn computer: tijdens al deze taken ben ik immers ook verantwoordelijk voor het bemannen van de telefoon – en help ik met een glimlach ook de bezoekers die zich aanmelden aan de balie.

Deze combinatie van puur administratief werk – en een gezonde portie menselijk contact, hetzij met collega’s, hetzij met klanten, zorgt voor een diverse en goedgevulde dag!

18.00 – Op naar huis – en meteen die keuken in!

Tegen 18u zit de werkdag erop. Ik vertrek naar huis en ga meteen de keuken in. Mijn ventje is pas thuis om 20u, maar ik zorg er toch graag voor dat mijn kinderen daarvoor al kunnen eten, zodat zij mooi op tijd hun bed in kunnen. Wanneer mijn man thuiskomt van zijn werk, eten wij vervolgens samen met twee.

21.00 – Quality time met het ventje

Na het avondeten, als dat de keuken terug opgeruimd is, rommel ik hier en daar nog wat verder op. Tegen 21u gaan de kinderen naar hun bed en daarna… Is het eindelijk tijd voor wat felbegeerde quality time met mijn ventje.

23.00 – Bed in!

Rond 23u kruipen ook wij ons bed in: morgen is het alweer vroeg dag, en sta ik graag fris terug achter mijn balie. Slaapwel!

Lijkt zo’n dag in het leven van een adminstratief bediende helemaal iets voor jou – en wil je weleens horen wat zo’n job nog allemaal inhoudt? Aarzel dan niet om onze vacatures te checken – of kom gerust eens langs. Tot snel!


Om jouw ervaring op onze website zo gemakkelijk mogelijk te maken verwerkt Dewaele vastgoedgroep jouw gegevens en bewaart ze jouw voorkeuren. Zo kun je op elk moment de draad weer oppikken. Dewaele Vastgoedgroep maakt hierbij gebruik van cookies. Door op ‘Ik ga akkoord’ te klikken of gebruik te blijven maken van deze website en onze diensten, ga je akkoord met de privacy policy, die ook de cookie policy bevat. Wil je meer weten over cookies of hoe wij jou op sociale media gepersonaliseerde berichten kunnen sturen? Lees meer