Dewaele bundelt binnenkort zijn krachten met Turner, Van der Build, De Syndic, De Patrimonie en Build & Boost.

Klik hier voor meer info

Sportief blijven op het werk

Tijdens de werkweek is het moeilijk nog een gaatje te vinden om te sporten. Toch is het bewezen dat beweging een invloed heeft op de werkprestaties. Samen sporten met je collega’s zorgt voor een betere teamgeest.

Overtuigd? Dan geven we je hier graag nog enkele tips om sportief te zijn op het werk:

Tip 1: Daag elkaar uit met een stappenteller

Daag elkaar uit om elke dag meer stappen te zetten dan de andere. Na verloop van tijd zal je merken dat je veel meer beweegt dan vroeger. Gezonde concurrentie is dan ook een geweldige motivator! Met sommige smartphones kan je tegenwoordig verschillende digitale stappentellers met elkaar verbinden, dit maakt de "competitie" eens zo spannend.

Tip 2: Geen fooddelivery

Bestel je met je collega’s regelmatig iets om te eten? Laat het dan niet leveren. Kom even van je stoel en stap eigenhandig met enkele collega’s naar de broodjeszaak. Zo beweeg je en haal je tegelijkertijd ook nog eens een frisse neus.

Tip 3: Fiets naar het werk

Woon je niet te ver van het werk? Overweeg dan zeker de fiets. Naast het feit dat het je fitter maakt, bespaar je zo ook heel wat in je portemonnee. Je geeft minder uit aan benzine en de meeste bedrijven bieden ook een extra vergoeding aan voor wie met de fiets naar het werk komt.

Tip 4: Geef een twist aan je vergaderingen

Wie heeft gezegd dat een vergadering altijd al zittend moet verlopen? Wissel het eens af met een rechtstaande vergadering. Of ga even buiten wandelen met de collega’s. Frisse lucht zorgt namelijk voor een helder hoofd en meer ideeën.

Tip 5: Maak het persoonlijk

Heb je een vraag voor één van je collega’s? Strek dan even de benen en ga het hem persoonlijk vragen in plaats van een mailtje te sturen.

Tip 6: Neem de trap

Bevindt je bureau zich bijvoorbeeld op de tweede verdieping? Neem dan de trap in plaats van de lift. In het begin vergt dit een aanzienlijk grotere inspanning, maar je zal snel merken dat je conditie erop vooruit gaat.

Tip 7: Weg met die bureaustoel

Zit je de ganse dag op je bureaustoel? Wissel deze dan eens af met een zitbal. Het ziet er misschien raar uit maar het doet wonderen voor je lichaam. Je krijgt er een betere zithouding van en het traint tegelijkertijd volop je rug- en buikspieren.

Zo! Klaar om te werken? Bekijk snel onze vacatures!


Om jouw ervaring op onze website zo gemakkelijk mogelijk te maken verwerkt Dewaele vastgoedgroep jouw gegevens en bewaart ze jouw voorkeuren. Zo kun je op elk moment de draad weer oppikken. Dewaele Vastgoedgroep maakt hierbij gebruik van cookies. Door op ‘Ik ga akkoord’ te klikken of gebruik te blijven maken van deze website en onze diensten, ga je akkoord met de privacy policy, die ook de cookie policy bevat. Wil je meer weten over cookies of hoe wij jou op sociale media gepersonaliseerde berichten kunnen sturen? Lees meer