Ontdek de top vier marketingpraktijken

Wanneer jij je bedrijf ook online wil laten gelden, moet je ervoor zorgen dat je doelpubliek op jouw digitale adres langskomt. En dit adres moet volledig geoptimaliseerd zijn op de noden en verwachtingen van een digitaal publiek anno 2017. Zorg daarom voor een gezond en functioneel platform, de juiste content en… de juiste marketingaanpak: je wil er immers voor zorgen dat jouw website en social mediakanalen een vertrouwde plek worden waar eenvoudig naar teruggekeerd kan worden.

Dewaele Vastgoedgroep is actief bezig met de optimalisatie van al deze aspecten – en leerde afgelopen jaar heel wat bij over de marketingtechnieken die werken om een vertrouwensrelatie op te bouwen met de (potentiële) klant. En die lessen geven we je graag mee!

1.   Zorg voor ‘customer-centric’ content

Hoewel sales wel voortdurend op jouw lijstje staan – logisch -, staan ze toch niet op het lijstje van jouw potentiële klant. Creëer dus geen content met als enige doel ‘verkopen’. Zorg ervoor dat minstens 50% van jouw content draait rond de zorgen, noden, vragen, problemen en interesses van je potential. Creëer content die inspireert, informeert en entertaint. Waarom? Omdat je de mensen die je wil bereiken moet ‘kennen’, om te weten waarnaar ze op zoek zijn. En wanneer jij ze deze content geeft, zullen ze je vertrouwen – en zullen ze sneller geneigd zijn om in te gaan op een ‘cold’ sales aanbod.

2.   Personaliseer

Dit bouwt verder op ons eerste puntje: omdat je content creëert rond de potential, moet je er ook voor zorgen dat deze content gepersonaliseerd is. Zorg ervoor dat je gericht target: verspreid je content naar de juiste mensen, in het juiste format en vooral: op het juiste moment. Stuur geen promoties door naar mensen die jouw merk nog niet kennen – maar geef ze tips of oplossingen voor hun vragen mee. Target Nederlandstalige copy niet naar Franstalige mensen en zorg ervoor dat het type inhoud past bij (de leeftijd van) je doelpubliek. Wanneer mensen zich persoonlijk aangesproken voelen, zal het vertrouwen in jouw bedrijf des te meer groeien!

3.   Maak gebruik van de beschikbare platformen

Eerst en vooral is het belangrijk dat je website volledig functioneel en eenvoudig te navigeren is – iets waar de nieuwe website van Turner en van Dewaele | vastgoed met advies volledig op inspeelt. Naast een goede website, moet je vervolgens ook aanwezig zijn op de juiste kanalen: doe onderzoek naar de kanalen waar je (potentiële) klanten op aanwezig zijn en zorg voor een actief profiel om je content ook hierop constructief te verspreiden. Zo deel je niet alleen de boodschappen die je wil brengen, maar zorg je er ook voor dat je ‘fans’ krijgt die jou mettertijd als referentiepunt voor de sector zullen beschouwen.

4.   Wees divers in wat je brengt

Ondertussen weet je al dat je je content moet personaliseren. Maar zelfs de best getargete content kan op lange termijn ‘beige’ overkomen als het altijd hetzelfde formaat is. Wissel daarom geregeld af tussen verschillende contenttypes: tekstuele artikels mogen geregeld terugkomen, maar breng de informatie ook eens in een video, een infographic, een GIF of via een originele visual. Wanneer je voldoende afwisselt tussen deze types, zal je publiek geïnteresseerd blijven.

Zo! Nu weet jij exact welke marketingpraktijken niet mogen ontbreken in jouw bedrijf – en zal 2017 een succesvol marketingjaar worden. 

Bekijk hier een terugblik naar onze marketingdays:



Om jouw ervaring op onze website zo gemakkelijk mogelijk te maken verwerkt Dewaele vastgoedgroep jouw gegevens en bewaart ze jouw voorkeuren. Zo kun je op elk moment de draad weer oppikken. Dewaele Vastgoedgroep maakt hierbij gebruik van cookies. Door op ‘Ik ga akkoord’ te klikken of gebruik te blijven maken van deze website en onze diensten, ga je akkoord met de privacy policy, die ook de cookie policy bevat. Wil je meer weten over cookies of hoe wij jou op sociale media gepersonaliseerde berichten kunnen sturen? Lees meer